بهترین روش خال برداری

برداشت خال با لیزر

خال به عنوان یک ضایعه‌‎ی پوستی می‌تواند زیبایی خاصی را به صورت افراد بدهد و در برخی از موارد نیز ممکن است نیاز باشد تا با استفاده از روش‌های مختلف عمل خال برداری انجام شود تا فرد رضایت بیشتری از صورت خود داشته باشد.

با توجه به اینکه امروزه افراد از هر روشی برای زیباتر شدن استفاده می‌کنند، نیازمند اطلاعاتی در مورد روش‌های مختلف انجام این کار و بهترین روش خال برداری هستیم.

خال برداری

هر نوع تغییر رنگ در پوست صورت یا دیگر اعضای بدن را خال می‌گویند. در تعریف‌های دیگر خال را یک تومور پوستی معرفی کرده‌اند که از سلول‌های دیگری جدا می‌شود. این تغییر رنگ ممکن است با توجه به مکانی که به وجود می‌آید، باعث افزایش جذابیت صورت افراد شود به صورتی که حتی در گذشته وجود خال را نشانه‌ی زیبایی خانم‌ها می‌دانستند با توجه به اینکه سلول‌های ملانوسیت عناصر تشکیل دهنده‌ی اصلی خال هستند می‌توان گفت زمانی که این سلول‌ها تعداد بیشتری داشته باشند، خال به وجود آمده نیز تیره‌تر خواهد بود.

مشاهده‌ی خال‌های مودار باعث می‌شود تا متوجه شویم که سلول‌های تشکیل دهنده‌ی این نوع از خال‌ها، دارای مو بوده‌اند. خال‌ها به جز در یکی دو جای خاص از صورت اگر در هر جای دیگر رشد کنند، نیازمند برداشته شدن می‌باشند. پس در واقع همانطور که وجود خال در مواردی می‌تواند باعث افزایش جذابیت افراد به خصوص خانم‌ها شود، خال برداری نیز می‌تواند زیبایی خاصی به صورت ببخشد و رضایت شخص و یا حتی اطرافیان را در پی داشته باشد.

بررسی انواع خال

بررسی انواع خال

خال‌ها ممکن است در سنین مختلف و به دلایل متفاوتی به وجود بیایند و رشد کنند. همین امر باعث شده است تا دسته‌بندی‌های خاصی برای انواع خال در نظر گرفته شود.

خال‌های اکتسابی

این نوع از خال‌ها ممکن است به دلیل تماس مستقیم با نور آفتاب، حاملگی، بلوغ و غیره به وجود بیایند.

خال‌های اکتسابی بعد از 30 سالگی معمولاً نمود کمتری دارند و به وجود نمی آیند اما در دوران نوجوانی پوست هر فرد مستعد برای تشکیل انواع خال‌های اکتسابی می‌باشد.

خال‌های مادرزادی

در گذشته وجود خال‌های مشترک بین افرادی که نسبت فامیلی با هم داشتند را نوعی نشانه برای تشخیص این نسبت می‌دانستند.

اما تحقیقات پزشکی هنوز نتوانسته است دلیل ثابت و خاصی برای بروز این خال‌ها پیدا کند. فقط مشخص شده است که این خال‌ها ممکن است از بدو تولد همراه با نوزاد باشند و یا اینکه در دو سال اول روی بدن او تشکیل شوند.

روش‌های مختلف خال برداری

با توجه به اینکه محل به وجود آمدن خال ها و نوع آن‌ها می تواند تفاوت‌هایی با هم داشته باشد، می‌توان از روش‌های مختلفی برای خال برداری استفاده نمود.

البته فاکتورهای دیگری نیز در این زمینه تاثیرگذار هستند که از مهم ترین آن‌ها می‌توان به سن بيمار، بزرگ يا كوچك بودن خال، عمق خال، رنگ خال و حتي محل خال اشاره نمود.

اما به طور کلی خال‌هایی که در گذر زمان، شکل، اندازه، تقارن و رنگ آنها دچار تغییراتی می‌شود باید تحت انجام آزمایشات مختلف قرار بگیرند و در صورت نیاز عمل خال برداری بر روی آن‌ها از طریق یکی از روش‌های زیر انجام بگیرد.

جراحی

اولین و قدیمی ترین روش برای خال برداری انجام عمل جراحی می باشد. با توجه به اینکه عمل جراحی ممکن است دردسرهای مخصوص به خودش را داشته باشد و حتی بعد از عمل نیز جای خال به صورت مشخصی باقی بماند.

مشکل بزرگ در روش جراحی برای برداشتن خال، لزوم انجام برش عمیق جهت برداشتن خال است که همین برش عمیق موجب ایجاد جای زخم یا اِسکار می‌شود. با توجه به اینکه هنوز درمان قطعی برای اسکار پیدا نشده است، این روش سنتی دیگر مورد استقبال افراد قرار نمی‌گیرد.

هرچند که هنوز هم برای برداشتن برخی از خال‌های بزرگ مجبوریم که از این روش استفاده نماییم.

کرایو

یکی دیگر از روش های خال برداری که مورد استفاده قرار می گیرد، روش کرایو می‌باشد. در این روش گاز اکسید نیتروژن از طریق دستگاه‌های مخصوص به سطح پوست زده می‌شود تا خون رسانی به سلول های تشکیل‌دهنده‌ی خال را از طریق سرمای ایجاد شده مختل نموده و از این طریق عمل خال برداری بر روی صورت و یا پوست دیگر اعضای بدن انجام بگیرد.

کوتر

یکی از روش‌های بسیار قدیمی و منسوخ شده برای خال برداری، روش حرارتی یا کوتریزاسیون می‌باشد. به دلیل عدم تعیین دقیق عمق آسیب بافتی و احتمال زیاد در ایجاد اسکار، به خصوص برای برداشتن‌خال های صورت امروزه استفاده از این روش به هیچ وجه توصیه نمی‌‎شود.

لیزر

لیزر یکی از روش های مناسب برداشتن خال است. که امروزه با استقبال خوبی نیز از طرف مخاطبان زیبایی رو به رو شده است. در روش برداشتن خال با لیزر بر خلاف روش کوتر،  عمق آسیب بافتی به طور دقیق تعیین می‌شود. این روش برای خال‌های مسطح پوستی و یا خال‌های جانکشنال (ریشه دار) تنها روشی است که می‌تواند استفاده شود. از جمله معایب استفاده از روش لیزر برای خال برداری می‌توان به هزینه‌های بالای آن، طولانی شدن زمان ترمیم در هنگام آسیب جدی که با توجه به ایجاد حرارات بالا ممکن است به بافت‌ها وارد شود، اشاره نمود.

ویدئوی زیر نمونه‌ای از خال بردای به وسیله‌ی RF می‌باشد. که در کلینیک اکسیر انجام گرفته است.

رادیو فرکانسی یا RF بهترین روش خال برداری

در بالا توضیحاتی در مورد روش‌های خال برداری ارائه شد اما بهتر است بدانید بهترین روش خال برداری که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد. و هیچ گونه عوارض جانبی نیز ندارد، روش رادیوفرکانسی یا RF می‌باشد. در این روش از تکنولوژی تولید و انتقال امواج مایکروویو بر روی سطح پوست استفاده می‌شود. و همین دلیل باعث می‌شود. تا بهبودی و ترمیم جای خال برداشته شده به سرعت نسبت به روش‌های دیگر انجام بگیرد.

روش RF با توجه به قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه‌ای که دارد. در میان مخاطبین و علاقه مندان به خال برداری به عنوان بهترین روش خال برداری شناخته می‌شود.

 

از دیگر مزایای استفاده از روش RF برای خال برداری می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • قابلیت برداشتن Skin Tag یا میخچه‌های پوستی
  • احتمال ایجاد اسکار در روش RF تقریباً صفر است
  • برداشتن خال‌های اطراف چشم و پلک (حتی لابه لای مژه‌ها) به صورت کاملاً منحصر به فرد
  • در صورتی که بیمار مشکل خاصی نداشته باشد با یک بی حسی موضعی ساده می‌توان عملیات خال برداری به روش RF را انجام داد.
  • طول درمان بسیار کم‌تر نسبت به سایر روش‌های خال برداری

 

همچنین بخوانید: برداشتن خال با استفاده از روش رادیوفرکانسی یا RF

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید