سوالات متداول لیزر موهای بدن

سوالات متداول لیزر

سوالات متداول لیزر موهای زائد می‌تواند به تمامی ابهاماتی که برای شما پیرامون لیزر موهای زائد وجود دارد، کمک کند. این سوالات از اینکه تعداد جلسات مورد نیاز چقدر می‌باشد شروع شده و تا اینکه آیا لیزر سرطان زاست و یا باعث نازایی می‌شود ادامه پیدا می‌کند.

در این قسمت می‌خواهیم به سوالاتی که بیشتر از بقیه‌ی سوالات پرسیده می‌شوند و متداول‌تر می‌باشند پاسخ داده و بعضی از ابهامات را رفع کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا سوالات متداول را بخوانید.

 

تعداد جلسات مورد نیاز جهت رفع موهای زائد

یکی از سوالات متداول لیزر موهای زائد این می‌باشد و در پاسخ به آن باید گفت که تعداد جلسات لیزر موهای زائد وابسته به آیتم‌های متععدی از جمله مهم‌ترین آنها: ژنتیک هر فرد، اختلالات هورمونی، نوع دستگاه، فاصله جلسات، انتخاب طول موج مناسب، انتخاب درجات مناسب و غیره

اگر تمام آیتم‌های فوق را در حالت نرمال در نظر بگیریم، در ۹۰ درصد افراد نیاز به ۴ الی ۶ جلسه و ۱۰ درصد افراد جلسات بیشتر نیاز است. همچنین برخی افراد نیاز دارند پس از پایان جلسات سالی یک یا دو جلسه یادآوری انجام دهند.

 

آیا در مورد هر شخص می توان تعداد جلسات را از قبل مشخص کرد؟

اینکه بتوان در مورد هر فرد پیش‌بینی کرد یا ضمانت داد، کاری غیرعلمی است، زیرا بالاترین سطوح علمی دنیا هم نمی‌توانند در خصوص واکنش بدن انسان تضمین دهند، جالب است بدانید واکنش بدن دو خواهر هم یکسان نیست. متاسفانه گاهی در برخی تبلیغات دیده می‌شود، از عبارت رفع ۱۰۰ درصد موهای زائد، رفع موهای زائد تصمینی در فلان تعداد جلسه استفاده می‌شود، این ضمانت‌ها جنبه علمی ندارند و  تبلیغی بیش نیست. نکته‌ی دیگری که باید پیش از لیزر بدانید این است که منظور از جوابگیری از لیزر؛ مطابق با کتب علمی، لیزر موهای زائد می‌تواند جلوی رشد حداقل ۸۰ درصد موهای زاید را بگیرد این در حالی است که تمامی آیتم‌های فوق نرمال در نظر بگیریم، این حق شماست که به عنوان متقاضی این مقاله را بدانید و با آگاهی به آن لیزر را شروع کنید.

کسانی که پوست سفید و موی ضخیم و تیره دارند طی پنج شش جلسه یا کمتر درمان انجام می‌شود، ولی هر چه پوست تیره‌تر و مو نازک‌تر باشد تعداد جلسات بیشتر می‌شود. زمانی که موها بیشتر از ۹۰ درصد بریزد یا در صورت کرکی شدن می‌توان لیزر را متوقف کرد. موهای هورمونی و خشن به تکرار سالانه لیزر نیاز دارند.

 

همچنین بخوانید: تعرفه لیزر موهای زائد

 

فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد

فاصله بین هر دوره لیزر چهار تا شش هفته است و با توجه به شرایط ، ممکن است هشت هفته هم مورد تایید پزشک باشد.

 

لیزر درمانی برای همه افراد موثر است؟

با آن که طیف بسیار گسترده‌ای از مردم می‌توانند از مزایای لیزر درمانی بهره برند ولی با این حال تعدادی هم هستند که شرایط مناسب برای انجام لیزر درمانی حذف موهای زائد را ندارند. انجام لیزر درمانی بر روی کسانی که موهای روشن (مانند بلوند و قرمز) دارند ممکن است بی اثر باشد.

 

چه کسانی محدودیت انجام لیزرموهای زائد دارد؟

  • کسانی كه باردار هستند.
  • کسانی که بیماری‌های عصبی دارند و ممکن است جای لیزرشان را بکنند و دستکاری کنند.
  • کسانی که به خاطر شغل‌شان مجبورند ساعات طولانی در آفتاب باشند.
  • همچنین کسانی که در محل مورد نظر، عفونت فعال یا زخم دارند باید تا زمان بهبود عفونت و زخم شان صبر کنند.

لیزر موهای زائد درد دارد؟

لیزر موهای زائد کاملا بدون درد است! شاید بسیاری دوست داشته باشند تصور کنند که لیزر درمانی یک روش درمانی بدون درد است اما متاسفانه حقیقت ندارد. لیزر درمانی دردی همانند برخورد یک کش پلاستیکی با پوست ایجاد می‌کند. با این تفاوت که این درد مرتبا تکرار شده و کمی احساس سوزش نیز در کنار آن ایجاد خواهد شد.

با ان که لیزر درمانی به طور کلی نسبت به الکترولیز درد کمتری دارد، ولی به هر حال نمی‌توان آن را بدون درد نامید. بنابراین تحمل کردن درد چیزی است که باید به هنگام انجام لیزر درمانی انتظار آن را داشته باشید.

 

آیا لیزر موهای زائد ضرر دارد؟

از دیگر سوالات متداول لیزر موهای زائد میتوان به این اشاره کرد که آیا لیزر موهای زائد ضرر دارد؟

لیزر یک درمان قوی است و امواج درمانی آن با پوست تماس پیدا می‌کند تا ریشه مو را از بین ببرد. بنابراین امکان سوختگی یا لک وجود دارد. هرچه کسی که این کار را انجام می‌دهد حرفه‌ای‌تر و دستگاه لیزر مناسب‌تر باشد، احتمالات این عوارض کوتاه مدت، بسیار نادر می‌شود.

 

آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی می شود؟

این مسئله از جمله مواردی است که بر خلاف موارد قبلی هیچ گونه ریشه و پایه علمی ندارد و صرفا به خاطر ترس مردم از ناباروری به وجود آمده است لیزر به گونه ای طراحی شده است که فولیکول‌های مو را هدف قرار دهد. البته این لیزر بیشتر و عمیق‌تر از فولیکول‌های مو نفوذ نمی‌کند. بنابراین عمق نفوذ لیزر به هیچ وجه به اندازه‌ای نیست که بخواهد اندام‌های داخلی را تحت تاثیر قرار دهد. صرف نظر از آنکه چه بخشی از بدن تحت لیزر درمانی قرار می‌گیرد این مسئله همیشه صدق می‌کند. بنابراین نیازی نیست در این مورد  نگران باشید. قطعا لیزر درمانی شما را نابارور نمی‌کند.

 

عوارض لیزر موهای زائد زیر بغل در دوران شیردهی

یکی از دلایلی که پزشکان به شما اجازه لیزردرمانی در دوران بارداری و شیردهی را نمی‌دهند اینست که در دوران بارداری و شیرهی هورمون‌های بدن بیشتر از حالت عادی است که خود باعث بروز عوارض جانبی می‌گردد.

هورمون‌های دوران بارداری و شیردهی باعث رشد موها می‌شوند پالس لیزر فقط زمان معینی از چرخه رشد مو می‌تواند موهای زائد را از بین ببرد که این هورمون‌ها این چرخه منظم را دچار تغییر می‌کنند. بنابراین رفع موهایی که به طور نامنظم رشد می‌کنند غیرممکن شده و باعث می‌شود که درمان غیرموثر به نظر برسد.

همچمین لیزر درمانی در این دوران ممکن است باعث بروز هایپر پیگمتتاسیون شود.

آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟

متخصصین پوست برای پاسخ شائبه‌ها درباره عوارض ناشی از لیزر موهای زائد نظیر ناباروری و یا تاثیر در غدد لنفاوی بدن، تاکید دارند که لیزر موهای زائد، عوارض طولانی مدت شناخته شده‌ای ندارد. لیزر موهای زائد، عوارضی چون ناباروری و سرطان‌زایی یا مشکلات هورمونی و یا تاثیری در عملکرد غدد لنفاوی و تخمدان‌ها به دنبال نخواهد داشت.

لیزر مو برای از بین بردن ریشه تمام موها در بدن استفاده می‌شود. در لیزر مو، نوع  دستگاهی که با آن لیزر انجام می‌شود، بسیار مهم و موثر است و در حال حاضر موثرترین و پرکاربردترین لیزرها “الکساندرایت” با طول موج ۷۵۰ نانومتر و “دایود” با طول موج ۸۱۰ هستند.

 

لیزرهای خانگی

دستگاه‌های لیزر درمانی خانگی به اندازه دستگاه های لیزر درمانی حرفه‌ای در کلینیک‌ها موثر نیستند.

اگر چه دستگاه‌های لیزر درمانی خانگی بسیاری در بازار وجود دارند که علاقه‌مندان می‌توانند آن را تهیه کرده و لیزر موهای بدن را خود بر روی پوستشان در خانه انجام دهند، ولی باید گفت که اثر این دستگاه‌ها به هیچ وجه قابل مقایسه با اثر دستگاه‌های لیزر درمانی حرفه‌ای که در کلینیک‌های لیزر درمانی اختصاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد، نیست.

دستگاه‌های لیزر درمانی برای آن که بتوانند از نظر قانونی تایید شوند باید قوانین و قواعد مشخصی را دنبال کنند. یکی از مهم‌ترین و اساسی ترین قواعدی که باید این دستگاه ها رعایت کنند محدود کردن قدرت لیزرساطع شده از دستگاه می‌باشد.

همچنین بخوانید:لیزر موهای زائد، عوارض، مزایا، هزینه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید