بوتاکس چیست

بوتاکس چیست؟

برای اینکه متوجه شویم بوتاکس چیست و چه کاربردهایی دارد؟ ابتدا باید با مفهوم اصلی بوتاکس آشنا شویم. بوتاکس که اولین بار توسط سازمان غذا و داروی آمریکا برای از بین بردن خطوط میان ابرو مورد استفاده قرار گرفته است. در واقع یک نوع سم باکتری به نام اونا بوتولینیوم توکسین می‌باشد.

این ماده از طریق روش تزریق می‌تواند پالس‌های عصبی عضلاتی که در اثر رفتارهای مختلف می‌توانند باعث ایجاد چین و چروک در صورت افراد شوند را متوقف می‌کند همین امر و استفاده از آن توسط سازمان غذا و داروی آمریکا باعث شد تا این ماده به عنوان یک روش محبوب و بسیار مناسب کم کم جای روش‌ها و ماده‌های قدیمی‌تر برای زیباتر شدن افراد را بگیرد تا جایی که امروزه از روش تزریق بوتاکس به عنوان عاملی برای زیباتر شدن افراد نام می‌برند.

برای اینکه اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید می‌توانید مقاله‌ی جامع زیر را نیز بخوانید که به صورت جامع به موضوع بوتاکس می‌‎پردازد.

تزریق بوتاکس مزایا، عوارض، هزینه‌ها

از گذشته‌های دور تا کنون تمامی انسان‌ها به زیبایی خود اهمیت بسیاری داده‌اند. انسان‌هایی که به سلامت و زیبایی خود اهمیت می‌دهند می‌توانند زندگی شاداب‌تری داشته باشند. یکی از روش‌هایی که امروزه کاربرد بسیاری یافته است. تا بتواند افراد را در کسب زیبایی بیشتر کمک کند تزریق بوتاکس می‌باشد.

هر چه زمان می‌گذرد و بشر در زمینه‌های مختلف پیشرفت می‌کند، وسایل و روش‌های مختلف جدیدی نیز برای زیباتر شدن اعضای بدن انسان مورد استفاده قرار می‌گیرند این وسایل و روش‌ها در کنار مزایای مختلفی از جمله زیبایی که به صورت و اعضای مختلف بدن انسان‌ها می‌بخشند، می‌توانند در برخی از موارد دارای عیب و نقص‌هایی نیز باشند که باعث می‌شوند تا افراد همواره به سمت روش‌های مطمئن‌تر برای زیباتر شدن خود بروند. یکی از این روش‌های مطمئن و بسیار پیشرفته تزریق بوتاکس است. این روش توانسته است محبوبیت بسیاری در میان مراجعه کنندکان برای عمل‌های زیبایی نیز به دست آورد.

 

همچنین بخوانید: بوتاکس چیست؟

تزریق بوتاکس

در توضیحات بوتاکس اشاره شده که این ماده یک نوع سم است که وارد بدن می‌شود تا پالس‌های عصبی را کنترل کند. به همین جهت باید برای مقدار مصرف آن و همچنین ناحیه‌ای که قصد مصرف نمودن این ماده را داریم، تمامی اصول و قواعد مختلف رعایت شود. همین موضوع منجر می‌شود تا مزایای این روش بتواند باعث زیبایی افراد شده و همچنین مضرات آن نیز بسیار کاهش پیدا کند.

در صورتی که از تزریق بوتاکس به روش‌های کاملاً اصولی پیروی نشود، ممکن است خطرات بسیار جبران ناپذیری برای افراد به دنبال داشته باشد. این موضوع زمانی نمود بیشتری پیدا می‌کند که متوجه شویم بیشترین کارایی این روش برای از بین بردن چین و چروک‌های صورت می‌باشد و به دلیل اینکه صورت یکی از اعضای مهم در زیبایی افراد محسوب می‌شود، هرگونه خدشه به آن می‌تواند زیبایی افراد را در خطر بیندازد.

"کاربردهای

پس بنابراین برای تزریق بوتاکس حتما باید از روش‌‎های اصولی استفاده کرد تا بتوان از مزایای بیشمار و مناسب این روش استفاده نمود. فرآیند تزریق بوتاکس در نواحی مختلف می‌تواند دارای زمان های متفاوتی نیز باشد. اما به طور معمول می‌توان گفت این فرآیند با توجه به محل و نوع تزریق از 15 تا 30 دقیقه طول می‌کشد. برای تزریق بوتاکس صورت باید دوز بسیار کمی از این ماده در محلی که چین و چروک ایجاد شده است تزریق شود این کار باید توسط پزشک متخصص صورت بگیرد که البته تعداد تزریق‌ها و مقدار دوز تزریق شده همواره با توجه به شدت و اندازه ی چین و چروک‌ها تعیین می‌‎شود.

 

فیلم زیر نمونه‌ای از تزریق بوتاکس در کلینیک اکسیر می‌باشد.

 

مزایای تزریق بوتاکس

شاید مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزایای تزریق بوتاکس را بتوان زیبایی صورت افراد دانست که باعث می‌شود تا در بسیاری از موارد درصد رضایت از خود و زندگی برای آن‌ها بالاتر برود در کنار این عامل مهم و این مزیت بسیار انکار ناپذیر تزریق بوتاکس مزایای بسیار زیاد دیگر نیز دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

تزریق بوتاکس چیست و چه کاربردهایی دارد؟

زمان عمل

بسیاری از عمل‌های زیبایی نیازمند زمان زیادی برای جراحی یا طول درمان هستند و به مراقبت‌های بیشتری نیز نیاز دارند. اما عمل تزریق بوتاکس یکی از روش‌های متداول امروزی است که به دلیل زمان کم و مناسب مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای ظاهر شدن اثرات تزریق بوتاکس در محل مربوطه، بین دو تا سه روز زمان لازم است. و پس از دو هفته به طور کلی تمامی اثرات لازم در آن محل که تزریق انجام گرفته است مشخص می‌شود.

البته کسانی که از تزریق بوتاکس استفاده می‌کنند باید توجه داشته باشند. که تا دو ساعت پس از انجام تزریق، پوست خود را لمس نکرده. و برای جلوگیری از تکان خوردن مواد تزریقی، پوست خود را لمس نکنند یا تا 4 ساعت دراز نکشند تا ماده‌ی تزریق شده به خوبی اثرات خود را در کم‌ترین زمان ممکن نشان دهد.

 

عوارض جانبی ندارد

اگر تزریق بوتاکس به درستی انجام شود، دارای کمترین عوارض ممکن خواهد بود و باعث می‌شود تا فرد در کمترین زمان ممکن از زیبایی خود نهایت لذت را ببرد. البته در چند مورد مانند بیماران حساس به آلبومین، خانم‌های باردار و شیرده، وجود عفونت فعال در پوست محل تزریق و… استفاده از تزریق بوتاکس ممنوع شده است.

 

موقتی بودن

یکی از مزایای تزریق بوتاکس موقتی بودن این روش است که باعث می شود. تا در صورت عدم رضایت از نتایج این عمل در محل مورد نظر بعد از چند ماه و محو شدن کامل اثرات تزریق انجام شده. از روش‌های دیگر یا تزریق در مکان‌های دیگر استفاده نمود از دیگر مزایای تزریق بوتاکس می‌توان به عدم وجود دوره‌ی بهبودی، تاثیرات بعدی بر روی صورت و هزینه‌ی بسیار مناسب نسبت به روش‌های دیگر اشاره نمود.

 

کاربردهای بوتاکس

با توجه به اینکه امروزه کاربردهای زیبایی بوتاکس نسبت به کاربردهای درمانی آن بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین کاربردهای تزریق بوتاکس برای زیبایی افراد اشاره می‌کنیم.

اولین و مهمترین کاربردهای بوتاکس را می‌توان از بین بردن چین و چروک‌های مختلف روی اعضای صورت دانست. این کار می‌تواند از طریق متوقف کردن چین و چروک‌های ثابت در پیشانی، دور چشم، خط اخم، چین های دور لب و … انجام بگیرد.

تزریق بوتاکس چیست و چه کاربردهایی دارد؟

علاوه بر این از این روش می‌توان برای بالا بردن ابروها، بالا بردن گوشه‌ی لب، بالا بردن نوک بینی، بهبود افتادگی قسمت تحتانی صورت، کاهش نمایش لثه هنگام خندیدن و غیره اشاره نمود که هر کدام می‌توانند از مهم‌ترین عوامل در زیبایی صورت افراد باشند.

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید