تزریق چربی به روش نانوفت و میکروفت

تزریق چربی

تزریق چربی به روش نانو فت و میکرو فت فرایندی است که امروزه از آن بطور گسترده برای رفع مشکلات زیبایی استفاده می‌شود و از بازده و مزایای فراوانی نسبت به تکنیک‌های سنّتی تزریق سلول‌‌های چربی برخوردار است در این مقاله قصد داریم تا ضمن معرّفی این تکنیک و مزایای آن، اطّلاعاتی در رابطه با ویژگی‌های بارز این تکنیک را به شما عزیزان ارائه دهیم.

 

تزریق چربی به روش نانو فت و میکرو فت چیست؟

تزریق چربی به روش نانو فت و میکرو فت فرایندی است که در آن سلول‌های چربی پس از جداسازی از بافت منبع فرایندهای بیشتری را نسبت به روش قدیمی تزریق سلول‌های چربی پشت سر می‌گذارند و سپس به بافت هدف تزریق می‌شوند انجام این تکنیک‌های اضافی در فرایند استخراج و جداسازی بافت چربی موجب افزایش بازده این روش می‌شود و میزان ماندگاری نتایج بدست آمده را به میزان قابل توجّهی افزایش می‌دهد

این تکنیک موثّر‌ترین روش جهت سیاهی و گودی و کبودی زیر چشم می‌باشد و بازده نتایج حاصل از آن از ماندگاری بسیار بالاتری نسبت به سایر فرایندهای زیبایی برخوردار هستند و این مسئله موجب شده است تا امروزه این تکنیک در بیشتر کلینیک‌های معتبر جهان جایگزین تکنیک‌های سنّتی شود و زیباجویان از این روش برای درمان مشکلات زیبایی مختلف استفاده نمایند. در ادامه می‌توانید با چگونگی انجام تزریق چربی به روش نانو فت و میکرو فت بیشتر آشنا شوید.

 

چگونگی نانو فت:

در تزریق چربی به روش نانو فت و میکرو فت سلول‌های چربی از بافت‌هایی نظیر شکم و ران از طریق لیپوساکشن و یا با استفاده از میکرو جت خارج می‌شوند و در ادامه فرایندهای آماده‌سازی را پشت سر می‌گذارند سلول‌های بافت چربی که اصطلاحاً با نام سلول‌های بنیادی چربی (ASC) نیز شناخته می‌شوند سلول‌هایی هستند که از پتانسیل ترمیمی بالایی برخوردار هستند و منشأ ایجاد دسته‌ی بسیار مهمّی از سلول‌ها با نام سلول‌های بنیادی مزانشیمی (MSC) می‌باشن بافت چربی پس از استخراج شدن سانتریفیوژ و فیلتر می‌شود و مایع زرد رنگی که حاوی سلول‌های مورد نظر می‌باشد

در قسمت رویی لوله آزمایش پدیدار می‌گردد پزشک متخصص در این مرحله یک نمونه از سلول‌های چربی را برای بررسی میزان سلامت سلول‌ها بررسی می‌نماید و در صورت مناسب بودن وضعیت سلول‌ها فرایندهای بعدی را انجام می‌دهد سلول‌های بنیادی در تزریق چربی به روش نانو فت سپس به سرنگ تزریق انتقال می‌یابند و پیستون این سرنگ با استفاده از یک لوله‌ی اتّصالی به یک سرنگ دیگر متّصل می‌شود

در این مرحله متخصص زیبایی به آرامی و با پر و خالی کردن این سرنگ‌ها به داخل یکدیگر موجب جدا شدن نهایی سلول‌های چربی از یکدیگر و یک دست شدن قوام مایع تزریق می‌شود و از این طریق سلول‌های چربی را برای تزریق آماده می‌کند در انتها سوسپانسیون بدست آمده از سلول‌های بافت چربی با استفاده از سرنگ‌هایی بسیار نازک به محل مورد نظر تزریق می‌شود و این فرایند به روش نانو فت و میکرو فت پایان می‌یابد.

"مزایای

فوائد و مزایای نانو فت:

اصلی‌ترین مزیّت‌ تزریق چربی به روش نانو فت و میکرو فت بالاتر بودن میزان بازده و ماندگاری آن می‌باشد. تکنیک‌های سنّتی تزریق سلول‌های چربی از بازده بسیار پایینی برخوردار هستند و زیباجویان نیازمند تکرار آن‌ها در بازه‌های زمانی کوتاه‌تری می‌باشند ولی در صورت پیاده‌سازی صحیح این روش نیازی به تزریق مجدّد چربی وجود ندارد و در بیشتر مواقع با یک بار تزریق نتایج مطلوبی حاصل می‌شود و این ویژگی موجب شده است تا این فرایند زیبایی موثّر‌ترین روش جهت سیاهی و گودی و کبودی زیر چشم محسوب شود.

همچنین، در این تکنیک احتمال وقوع واکنش‌های ازدیاد حسّاسیت وجود ندارد زیرا تمامی سلول‌ها از بدن فرد استخراج شده‌‌اند و موجب تحریک سیستم ایمنی نمی‌شوند. جالب است بدانید که دوره‌ی ریکاوری این روش بسیار کوتاه است و شما نیازی به مراقبت‌های طولانی مدّت برای بهبودی کامل نیازی ندارید و می‌‌توانید پس از گذشت 24 ساعت از تزریق چربی به زندگی عادّی خود بازگردید همچنین، در محل تزریق سلول‌های چربی هیچ‌گونه اسکار و جای زخمی ایجاد نمی‌شود و این ویژگی موجب شده است تا شما نیازی به انجام فرایندهای زیبایی اضافی برای رفع اسکارهای ناشی از جراحی را نداشته باشید و لازم به ذکر است که اسکار به جا مانده از مرحله‌ی لیپوساکشن بسیار جزئی و ناچیز است و میزان کبودی این ناحیه به مرور زمان کاهش خواهد یافت.

 

 نانو فت برای چه مناطقی از بدن مفید است؟

این روش از کاربردهای بسیار فراوانی برخوردار است و موثرترین روش جهت سیاهی و گودی و کبودی زیر چشم محسوب می‌شود. با این حال، شما می‌توانید از این تکنیک برای از بین بردن مشکلات زیبایی مختلفی همچون: از بین بردن خطوط اخم و پیری در اطراف چشم و گونه‌ها، ترمیم پوست‌های نازک و آفتاب سوخته، ایجاد چال گونه و لبخند، درمان سلولیت، تزریق چربی به دست‌ها و جوانسازی پوست قسمت‌های مختلف بدن استفاده نمایید و از مزایای فراوان آن بهره‌مند شوید.

"فرد

چه کسانی کاندید مناسبی برای نانو فت هستند؟

بطور کلّی، هیچ گونه محدودیّتی برای این کار به روش نانو فت و میکرو فت وجود ندارد. و تمامی افراد می‌توانند برای انجام این تکنیک زیبایی اقدام نمایند. با این حال، شما باید به این نکته توجّه داشته باشید. که با افزایش سن کیفیّت سلول‌های چربی بدن دچار کاهش می‌شود و این مسئله می‌تواند بازده کلّی این تکنیک را کاهش دهد

بنابراین، بازده این تکنیک در سنین 30 تا 45 سال بسیار بیشتر از سنین بالاتر می‌باشد. و استفاده از آن می‌تواند نتایج بارز‌تری را به همراه داشته باشد همچنین، تزریق چربی به این روش برای ورزشکاران و افرادی که به بی اشتهایی عصبی (آنورکسیا) دچار هستند توصیه نمی‌شود زیرا ماندگاری این روش در این افراد پایین است و سلول‌های تزریق شده سریعاً کوچک و ضعیف خواهند شد.

 

مراقبت‌های بعد از تزریق چربی:

  • به مدّت 24 ساعت از انجام فعّالیت‌های فیزیکی سنگین خودداری کنید.
  • محل تزریق را ماساژ ندهید.
  • از مواجهه‌ی طولانی مدّت با نور آفتاب خودداری نمایید.
  • از کمپرس سرد برای رفع کبودی ناحیه استخراج استفاده کنید.
  • از مصرف نمک در 48 ساعت اوّل پرهیز نمایید.
  • به مدّت 24 ساعت از استحمام خودداری کنید.
  • در صورت مشاهده‌ی علائم عفونت سریعاً به پزشک مراجعه نمایید تا درمان‌های آنتی بیوتیکی شروع شوند.
  • مصرف آناناس را برای کاهش تورّم و التهاب در نظر بگیرید.
  • در 24 ساعت اوّل از لوازم آرایشی و لوسیون‌ها در محل تزریق استفاده نکنید.

"مراقبت

کدام کلینیک زیبایی برای تزریق چربی به روش نانو فت و میکرو فت مناسب است؟

کلینیک اکسیر بهترین و مشهور‌ترین کلینیک در زمینه‌ی تزریق چربی محسوب می‌شود. و شما می‌توانید با استفاده از خدمات زیبایی این کلینیک از مزایای فراوان این روش بهره‌مند شوید.

در کلینیک اکسیر از جدیدترین متدهای روز دنیا برای استخراج و تزریق بافت چربی استفاده می‌شود. و مهارت بالای متخصصین این کلینیک تضمین کننده‌ی بالا بودن بازده این فرایند زیبایی می‌باشد بنابراین، شما می‌‌توانید با انتخاب کلینیک اکسیر خدمات زیبایی مورد نظر خود را با قیمت مناسب و بازده بالا دریافت نمایید و از زیبایی خود نهایت بهره را ببرید.

 

جهت مشاوره رایگان با پزشکان مجرب مرکز تخصصی پوست و زیبایی اکسیر همین حالا با ما تماس بگیرید.️

آدرس شعبه یک: یوسف آباد، خیابان هجدهم ، پلاک ۱۰

۰۲۱-۸۸۰۶۷۱۷۵

۰۲۱-۸۸۵۵۷۶۰۱-۳

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید