دیابت نوع 2 در کودکان

علائم دیابت کودکان چیست؟ درمان خانگی قند خون در کودکان

برای چندین دهه، دیابت نوع 2 به عنوان بیماری بزرگسالان در نظر گرفته شد اما بعدها دریافتند که دیابت در کودکان شایع‌تر است. دیابت نوع 2 یک بیماری مزمن است که بر چگونگی متابولیسم بدن بر قند تاثیر می‌گذارد که همچنین به عنوان گلوکز شناخته می‌شود.

بین سال‌های 2011 و 2012، حدود 23 درصد از کودکان با دیابت نوع 2 بود.تشخیص داده شدند. تا سال 2001، دیابت نوع 2 کمتر از 3 درصد از نوجوانان راتحت تاثیر قرار داده بود. مطالعات سال‌های 2005 و 2007 نشان می‌دهد که دیابت نوع 2 در حال حاضر شامل 45 درصد موارد دیابت است.

 

علل دیابت نوع 2 در کودکان

اضافه وزن با توسعه دیابت نوع 2 ارتباط دارد. کودکان دارای اضافه وزن دارای احتمال افزایش مقاومت به انسولین هستند. همانطور که بدن برای تنظیم انسولین تلاش می‌کند، قند خون بالا منجر به تعدادی از مشکلات بالقوه جدی سلامتی می‌شود. طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC)، میزان چاقی در کودکان و نوجوانان آمریکایی از دهه 1970 بیش از سه برابر شده است. ژنتیک نیز ممکن است نقش داشته باشد. به عنوان مثال، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 افزایش می‌یابد، اگر یکی از والدین یا هر دو والدین دارای این شرایط باشند.

 

علائم دیابت نوع 2 در کودکان

علائم دیابت نوع 2 همواره به راحتی قابل تشخیص نیستند. در اغلب موارد، بیماری به تدریج گسترش می‌یابد و تشخیص علائم را دشوار خواهد کرد. بسیاری از مردم علائم را احساس نمی کنند. کودکان نیز ممکن است هیچ علائمی نداشته باشند.

 

اگر فکر می‌کنید فرزند شما مبتلا به دیابت است، به این 6 نشانه توجه کنید

  • خستگی بیش از حد: اگر کودک شما فوق العاده خسته و یا خواب آلود به نظر می‌رسد، تغییرات در قند خون ممکن است بر میزان انرژی آنها تاثیر بگذارد.
  • تکرر ادرار: سطوح قند بیش از حد در جریان خون می‌تواند منجر به قند بیش از حد در داخل ادرار شود این موضوع منجر به افزایش حجم ادرار خواهد شد و نیاز به دستشویی رفتن مداوم را در کودک افزایش می‌دهد.
  • تشنگی بیش از حد: کودکان دارای تشنگی از حد ممکن سطح قند خون بالا داشته باشند.
  • افزایش گرسنگی: کودکان مبتلا به دیابت انسولین کافی برای ارائه سوخت برای سلول‌های بدن خود ندارند. غذا بهترین منبع انرژی می‌شود، بنابراین کودکان ممکن است گرسنگی بیشتری را تجربه کنند. این وضعیت به عنوان پرخوری یا هیپرگرافی شناخته می‌شود.
  • عدم به بهبودی زخم‌ها: زخم‌ها و عفونت‌هایی که درمان نمی‌شوند ممکن است نشانه‌ای از دیابت نوع 2 باشد.
  • پوست تیره: مقاومت به انسولین می‌تواند سبب تیره شدن پوست بیشتر در ناحیه زیر بغل و گردن شود. اگر کودک شما دارای دیابت نوع 2 باشد، ممکن است متوجه تیرگی پوست او شوید. این وضعیت acanthosis nigricans نامیده می‌شود.

تشخیص دیابت نوع 2 در کودکان

تشخیص دیابت نوع 2 در کودکان

دیابت نوع 2 در کودکان نیاز به آزمایش توسط متخصص اطفال دارد. اگر دکتر فرزند شما مشکوک به دیابت نوع 2 باشد، احتمالا آن‌ها یک آزمایش گلوکز ادرار، یک آزمایش قند خون، آزمایش تحمل گلوکز یا یک آزمایش A1C را انجام می‌دهند.

گاهی چندین ماه برای تشخیص دیابت نوع 2 برای یک کودک طول می‌کشد.

 

عوارض دیابت نوع 2 در کودکان

  • دیابت در کودکان 10 تا 19 ساله شایع‌تر است.

یک کودک ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش دهد اگر:

  • آنها یک خواهر و برادر مبتلا به دیابت نوع 2 دارند
  • آنها آسیایی بومیان آمریکای لاتین یا آفریقایی هستند
  • آنها علائم مقاومت به انسولین را نشان می‌دهند، از جمله لکه‌های تیره پوست
  • آنها اضافه وزن یا چاقی دارند

طبق یک مطالعه 2017، کودکان با شاخص توده بدنی (BMI) بالاتر از85 درصد، تقریبا چهار برابر احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 را دارند دستورالعمل‌های کنونی توصیه می‌کنند که آزمایش دیابت برای هر کودکی که دارای اضافه وزن یا چاقی است و حداقل یکی از عوامل خطر بالقوه‌ای که در بالا ذکر شد را دارند ضروری است.

 

درمان دیابت نوع 2 در کودکان

درمان کودکان مبتلا به دیابت نوع 2 شبیه درمان برای بزرگسالان است. طرح درمان با توجه به نیازهای رشد و نگرانی های خاص فرزند شما متفاوت است. بسته به نشانه‌های فرزند شما و نیازهای دارویی، معلمان، مربیان و سایر افرادی که بر فرزند شما نظارت دارند ممکن است لازم باشد در مورد درمان فرزندتان برای دیابت نوع 2 آگاه شوند.

 

نظارت بر قند خون

نظارت بر قند خون روزانه در خانه به احتمال زیاد برای رسیدن به سطح قند خون فرزندتان برای درمان بهتر اهمیت دارد.

 

رژیم غذایی و ورزش

دکتر فرزند شما همچنین توصیه‌های تغذیه ای را برای حفظ سلامت کودک به شما ارائه خواهد داد. شما باید توجه دقیقی به میزان کربوهیدرات‌هایی که کودک شما در طول روز مصرف می‌کند، داشته باشید. نظارت بر فعالیت‌های ورزشی هر روز به کودک شما کمک می‌کند تا در محدوده وزن سالم قرار گیرد و اثرات منفی دیابت نوع 2 را کاهش دهد.

 

عوارض احتمالی دیابت نوع 2 در کودکان

کودکان مبتلا به دیابت نوع 2 در معرض خطر بیشتر مشکلات جدی سلامتی هستند. مسائل عروقی، مانند بیماری قلبی، عوارض رایج برای کودکان مبتلا به دیابت نوع 2 هستند. عوارض دیگر مانند مشکلات چشم و آسیب عصبی ممکن است در کودکان مبتلا به دیابت نوع 2 رخ دهد و سریعتر از کودکان مبتلا به دیابت نوع 1 رخ دهد.

مشکلات کنترل وزن، فشار خون بالا و هیپوگلیسمی نیز در کودکان مبتلا به دیابت نوع 2 وجود دارد. همچنین مشاهده شد که بینایی ضعیف و ضعف کلیه در طول دیابت نوع 2 اتفاق می‌افتد.

 

چشم انداز دیابت نوع 2 در کودکان

از آنجایی که تشخیص و درمان دیابت در بعضی مواقع بسیار دشوار است، نتایج برای کودکان مبتلا به دیابت نوع 2 قابل پیش‌بینی نیست. دیابت نوع 2 در جوانان یک موضوع نسبتا جدید در پزشکی است. تحقیق در مورد علل، نتایج و راهکارهای درمان هنوز ادامه دارد. مطالعات آینده برای تحلیل پیامدهای دراز مدت دیابت نوع 2 در جوانان ضروری است.

تمرین عادات سالم در کودکان از عوامل پیشگیری از دیابت نوع 2

پیشگیری از دیابت نوع 2 در کودکان

با تشویق آنها به انجام مراحل زیر می‌توانید به کودکان کمک کنید از دیابت جلوگیری کنند:

  • تمرین عادات سالم كودكانی كه غذاهای متعادل را مصرف می‌كنند و مصرف شكر و كربوهیدرات‌های تصفیه شده خود را محدود می‌كنند، به احتمال زیاد به اضافه وزن و دیابت مبتلا نخواهند شد.
  • ورزش کنید. ورزش منظم برای جلوگیری از دیابت مهم است. ورزش‌های گروهی و یا بازی‌های محله‌ای به گونه‌ای است که کودکان را در حال حرکت و فعال نگه می‌دارد. زمان پخش برنامه‌های تلویزیونی را محدود و آن‌ها را به بازی در بیرون خانه تشویق کنید.
  • حفظ وزن سالم. رژیم غذایی سالم و عادت‌های ورزشی می‌تواند به کودکان کمک کند تا وزن سالم داشته باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید