کاربرد های طب سوزنی برای انواع سردرد

درمان سر درد عصبی و میگرن با طب سوزنی

طب سوزنی جزء طب سنتی چینی است. این شامل قرار دادن سوزن بسیار نازک در نقاط فشاری بدن است. پژوهش و نظر جامعه پزشکی در مورد طب سوزنی متفاوت است. برخی از مطالعات اشاره می‌کنند که طب سوزنی به درستی عمل کرده و سردرد را درمان می‌کند. مطالعات دیگر تایید می‌کند که طب سوزنی می‌تواند به افرادی که دردهای مزمن سردرد را نیز تجربه می‌کنند، کمک کند. سازمان بهداشت جهانی (WHO) درمان طب سوزنی را به عنوان درمان امیدوار کننده برای درد تایید کرده است.

مزایای طب سوزنی برای سردرد

طب سوزنی جریان انرژی مثبت را در سراسر بدن شما جاری می‌کند.

همچنین ادعا می‌کنند که انرژی منفی را که موجب درد می‌شود حذف می‌کند. از دیدگاه پزشکی مدرن، طب سوزنی سیستم‌های مختلف بدن شما را تحریک می‌کند. این ممکن است یک واکنش درست را ایجاد کند.

طب سوزنی بدن شما را به مجموعه‌ای از مناطق و نقاط فشار تقسیم می‌کند. طب سوزنی طبق علائم شما به نقطه‌های مختلف فشار وارد می‌کند. این نقاط سوزن معمولا در بدن شما نزدیک اعصاب است. سوزن اعصاب را تحریک می‌کند تا هورمون‌هایی مانند اندورفین را آزاد کنند، که باعث پاسخ بدن شما می‌شود. این تحریک سیستم ایمنی و گردش خون چیزی است که طرفداران طب سوزنی ادعا می‌کند که میگرن و سردرد تنشی را از بین می‌برد.

خطرات و عوارض  طب سوزنی برای سردرد

طب سوزنی هنگامی که توسط یک پزشک انجام می‌گیرد، خطر کمتری می‌کند. گاهی اوقات کبودی، خستگی و درد به دنبال انتصاب طب سوزنی، به ویژه پس از اولین بار اتفاق می‌افتد.

با توجه به مراکز ملی بهداشت، طب سوزنی که با تجهیزات غیر استاندارد یا کثیف انجام می‌شود، می تواند یک خطر بسیار جدی برای سلامتی ایجاد کند. سوزن طب سوزنی توسط اداره غذا و داروی ایالات متحده تنظیم شده و تنها به صورت تک نفره استفاده می شود.

اطمینان حاصل کنید که قبل از رزرو اولین قرار ملاقات، تحقیقات لازم را روی متخصص طب سوزنی خود انجام دهید، اگر احساس راحتی نکنید، قرار ملاقات را ترک کنید. اطمینان حاصل کنید که استفاده از سوزنها استریل و جدید است. طب سوزنی خوب یک تجربه آرام و ایمن برای شماست.

طب سوزنی به تنهایی برای درمان سردرد مزمن کافی نیست. میگرن، سردرد تنشی و سردرد خوشه‌ای که زندگی روزمره شما را مختل می‌کند، باید با داروهای مقابله با آن درمان شود.

کاربردهای طب سوزنی برای درمان انواع سردرد

از 22 آزمایش بالینی که شامل 4985 نفر است، شواهدی وجود دارد که طب سوزنی موجب کاهش سردرد در افراد مبتلا به میگرن می‌شود و ممکن است اثر مشابه با داروهای پیشگیرانه داشته باشد. فراوانی سردرد تا 50 درصد یا بیشتر و تا 59 درصد در افرادی که طب سوزنی دریافت می کنند، کاهش می یابد و این اثر می تواند بیش از 6 ماه ادامه یابد.

طب سوزی به منظور حفظ جریان انرژی برقرار است. طب سوزنی سوزن را در نقاط خاص فشار قرار می دهد، معمولا در پشت یا گردن فرد که در آن‌ها می‌توانند انتقال درد را کاهش دهند. گاهی اوقات ماساژ سر ملایم همراه با قرار دادن سوزن‌ها است. درمان حدود یک ساعت طول می کشد و به بیماران توصیه می شود حداقل شش جلسه، معمولا یک بار در هفته انجام شود. طب سوزنی ممکن است تغییرات تغذیه ای را نیز پیشنهاد کند. به عنوان مثال: کافئین میگرن را افزایش می‌دهد، و برخی از پزشکان طب سوزنی معتقدند که جریان خون بدن را مختل می‌کند.

کاملا مشخص نیست که چگونه طب سوزنی درد یا میگرن را کاهش می‌دهد. باور عمومی این است که آن مسیرهای مغز را فعال می‌کند که مسئول خنثی کردن درد هستند.

دستورالعمل کلی برای طب سوزنی

قبل از درمان طب سوزنی هیچ آماده‌سازی خاصی وجود ندارد. اگر این اولین بار شما باشد، ممکن است بخواهید لیستی از سوالات را مرور کنید. پزشک شما قادر خواهد بود به شما توصیه کند که چگونه بسیاری از درمان‌ها را شما باید انتظار داشته باشید و اینکه چگونه ممکن است برای بهبود علائم خود تجدید نظر کنید.

یک مطالعه بالینی طب سوزنی برای سردرد خوشه ای توصیه می‌شود و درمان دو بار در هفته به مدت دو هفته انجام می‌گیرد.

بعضی از افراد وقتی که سوزن برای درمان طب سوزنی وارد بدن آن‌ها می‌شوند، دندان‌های کوچک را احساس می‌کنند. برخی افراد هیچوقت چنین احساسی نمی‌کنند. اگر با پزشک خود در مورد نگرانی‌هایی که در مورد ناراحتی دارید صحبت کنید، ممکن است احساس آرامش کنید.

سایر روش‌های جایگزین

اگر شما علاقه‌مند به درمان بیماری‌های سردرد با داروهای جامع هستید، علاوه بر طب سوزنی گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد.

روغن‌های گیاهی و ورزش ممکن است باعث کاهش درد شما شود. روغن اسطوخودوس به عنوان یک درمان مؤثر و ایمن برای درد حاد سردرد شناخته شده است. مطالعات پیشنهاد می‌کنند یک رژیم ورزشی ایروبیک ممکن است گزینه دیگری باشد. ورزش ممکن است گردش خون را بهبود بخشیده، استرس را کاهش دهد و ظرفیت ریه را افزایش دهد. افرادی که مبتلا به میگرن هستند اغلب تشویق می‌شوند که یک رویکرد تمرین هوازی را به عنوان راهی برای مقابله با علت علائم آنها مورد استفاده قرار دهند.